Nachruf

Hab es auch eben gelesen. Ich mochte seine Sachen recht gern.
      RIP Tom Petty. ;(
      "You retreat into the walls of your civilization because you are too weak to stand before nature as part of the natural environment. Instead of living as partner to nature, man hides behind his civilization, curses and defies true life, distorts his environment to accommodate his own failings. Beware that your environment does not strike back from all your blasphemies, for that day mankind shall be snuffed out like the unnatural freak man is!"
      "Two Suns Setting", Karl Edward Wagner
      Tom Petty wirkte im Vergleich zu anderen Rockgrößen immer so jung geblieben ... tja, wie der Schein trügen kann. R.I.P.

Oder mit einem seiner Titel: Into The Great Wide Open .
      Sorry, no dragons in Winterfell!

Hodor I. Targaryen wählte nach seiner Inthronisierung das neue Motto seines Hauses aus: "Hodor"!

Neu

RIP Roy Dotrice! ;(

Danke für die mittlerweile über hundert Stunden, die ich deiner Stimme lauschen konnte und somit das Lied eine ganze neue Dimension des Erlebens erreicht hat. Es ist schade zu wissen, dass es mir nie vergönnt sein wird, das ganze Lied von dir zu hören.
      "The teaching, as you call it, is simply that there isn't to be a deserted or unhappy child in the world. In the end, that's the world's only security: children are the future, you see. If there were no unhappy children, then the future would be secure." - Kelderek (Shardik, p. 585)

Neu

Sehr traurig. Aber 94 ist ein stattliches Alter. Ich mochte die Stimme auch sehr, auch wenn ich nur Ausschnitte und nicht die ganzen Hörbücher gehört habe. Auch als Schauspieler mochte ich ihn recht gern.
      Rest in Peace, Roy! ;(
      "You retreat into the walls of your civilization because you are too weak to stand before nature as part of the natural environment. Instead of living as partner to nature, man hides behind his civilization, curses and defies true life, distorts his environment to accommodate his own failings. Beware that your environment does not strike back from all your blasphemies, for that day mankind shall be snuffed out like the unnatural freak man is!"
      "Two Suns Setting", Karl Edward Wagner
    • Benutzer online 1

1 Besucher